Κυριακή, 13 Ιανουαρίου 2013

Σχέση Ελληνισμού - Χριστιανισμού μέσα από την τέχνη: «Το Βυζάντιο και η νεώτερη τέχνη».

Από παλαιότερη «Έκθεση στο Βυζαντινό Μουσείο»
 Η πρόσληψη της βυζαντινής τέχνης στην ελληνική ζωγραφική του α΄ μισού του 20ού αιώνα».
Στην έκθεση παρουσιάστηκαν 50 έργα από τους σημαντικότερους ζωγράφους της περιόδου (Κωστής Παρθένης, Φώτης Κόντογλου, Νίκος Εγγονόπουλος, Γιάννης Τσαρούχης, Σπύρος Παπαλουκάς, Σπύρος Βασιλείου, Αγήνορας Αστεριάδης και Πολύκλειτος Ρέγκος). Στόχος της έκθεσης ήταν να καταδείξει την επίδραση που άσκησε η βυζαντινή τέχνη στα εικαστικά δρώμενα, από τη στροφή του 20ου αιώνα και μέχρι το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους αφομοιώθηκε στο έργο των καλλιτεχνών.

Σε πέντε θεματικές ενότητες:
1. Κωστής Παρθένης, ο δάσκαλος και εισηγητής του διαλόγου με τη βυζαντινή τέχνη.
2. Το ταξίδι στο Άγιον Όρος: Η ανακάλυψη της βυζαντινής τέχνης· η παραγωγή αντιγράφων.
3. Ο Φώτης Κόντογλου και οι μαθητές του.
4. Οι θρησκευτικές παραγγελίες.
5. Η επίδραση της βυζαντινής τέχνης στην κοσμική παραγωγή.



Κ. Παρθένης, Η Ανάστασις (1917), Εθν. Πινακοθήκη


Φώτης Κόντογλου "Η Εις Άδου Κάθοδος", Παρεκ. οικογ. Ζαΐμη, Ρίο Πατρών


Φώτης Κόντογλου, "Ο Άγιος Χριστόφορος",1946.Τοιχογραφία. Ζωοδόχος Πηγή, Παιανία



Νίκος Εγγονόπουλος, "Η θυσία του ποιητή Ιάσωνος Κλεάνδρου εν Κομμαγηνή", 1935
αυγοτέμπερα σε χαρτόνι, 25x25 εκ.


Νίκος Εγγονόπουλος, "Ιωάννης ο Πρόδρομος, αχρονολόγητο, αυγοτέμπερα σε ξύλο, 19,5x25,5 εκ.


Γιάννης Τσαρούχης, "...αυτό το μάθημα βυζαντινής τεχνικής", Μυτιλήνη 1965


Γιάννης Τσαρούχης, "Γέννηση του Χριστού", Τέμπερα σε τέσσερα χαρτόνια, 1946



Σπύρος Παπαλουκάς, "Σκήτη Αγίου Ανδρέα" (1932-5), κάρβουνο και χρωματιστά κραγιόνια

σε χαρτί, 148x137 εκ.

Σπύρος Παπαλουκάς, "Αρσανάς στο Άγιον Όρος" (1935), Λάδι σε χαρτόνι, 81x75 εκ.


Σπύρος Παπαλουκάς, Μονή Παντοκράτορος (1924), Λάδι σε χαρτόνι, 50,5x48,5 εκ.




Σπύρος Βασιλείου, Η εικονογράφηση του Αγίου Διονυσίου στη Αθήνα


Αγήνωρ Αστεριάδης, Αγιογράφηση στο ναό της Παλαιάς Επισκοπής Τεγέας.



Πολύκλειτος Ρέγκος, "Χειμώνας-Μεγίστη Λαύρα", (1934), 24,5x30,5 εκ.


Πολύκλειτος Ρέγκος, "Μονή Μεγίστης Λαύρας", 1939, αυγοτέμπερα, 84x102 εκ., Συλλογή Δημοτικής Πινακοθήκης Θεσσαλονίκης


Πηγή - περισσότερα: 
Τέχνης εγκώμιο - http://texnis-egkwmio.blogspot.gr/2010/03/23.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...