Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Άτομα με ειδικά...χαρίσματα


Διδακτική Ενότητα 21η/ Β΄ Γ/σίου :  η θεραπεία ενός παραλυτικού

Παιδιά σήμερα λέω να ασχοληθούμε με τέσσερα άρθρα καταπληκτικά. Έχοντας υπ΄ όψιν το θαυμάσιο απόσπασμα από το βιβλίο ένος χαρισματικού ανθρώπου του Σωτήρη Στυλιανού "μια προσωπική μαρτυρία" σελ. 91 (σχολ. βιβλίο), θα ήθελα  να  και να συντάξετε μια μικρή εργασία επιλέγοντας ανάμεσα στις δυο παρακάτω, πιο συγκεκριμένα:

α. Εργασία
Με  βάση τα υπέροχα άρθρα:

ΕΙΜΑΣΤΕ  ΟΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ…

ΕΜΕΙΣ ΟΙ “ΑΝΘΡΩΠΟΙ”…..!!!

Ας ενωθούμε λοιπόν όλοι να τους βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορεί ο καθένας και ας μην τους γυρνάμε την πλάτη! καταλήγει το εξαιρετικό πρώτο άρθρο. Προτείνετε τρόπους ευαισθητοποίησης και συμπαράστασης αυτών των διαφορετικών...ατόμων με ειδικά χαρίσματα.

β. Εργασία

ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ!

ΤΑ  ΑΤΟΜΑ  ΜΕ  ΕΙΔΙΚΕΣ  ΑΝΑΓΚΕΣ  ΖΗΤΟΥΝ  ΑΠΟΔΟΧΗ!
Πρέπει ν’ αφήσουμε αυτά τα λουλούδια να μαραθούν;
Διαβάστε τα δυο άρθρα και συντάξτε ένα κείμενο στο οποίο να αναφέρετε, τι περιμένουν από εμάς.

Καλή επιτυχία!

Πηγή: http://nohmatikh.wordpress.com/

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Children of Asia

Check out this SlideShare Presentation:
Children of Asia
Μια καταπληκτική παρουσίαση "παιδιών της Ασίας"  θα αξιοποιήσουμε σήμερα, στα πλαίσια της 17ης  διδ. ενότητας της Β΄ Γ/σίου: "Ο Ιησούς - οι γυναίκες και τα παιδιά στην καινούρια ανθρωπότητα"  Πρώτα περιμένω το σχόλιο σας, αφού δείτε την παρουσίαση των εικόνων, σκεφτείτε, αναρωτηθείτε, σχολιάστε, σε σχέση με τα όσα είπαμε στην τάξη για "τα προβλήματα των παιδιών στον σύγχρονο κόσμο"  (σχολ. βιβλίο σελ.74.).Κατά δεύτερον απαντήστε στη ερώτηση επεξεργασίας 4 ( Σε τι σκέψεις όμως μας βάζει το κείμενο “Προβλήματα παιδιών στον σύγχρονο κόσμο”; Τι χρειάζεται να γίνουν ακόμα, για να αποκτήσουν τα παιδιά τη θέση που αρμόζει γι’ αυτά στην κοινωνία;), με ένα μικρό κείμενο στο τετράδιο σας

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

The other side 22ο Γυμνάσιο Πατρών

Ένα από τα πιο αξιόλογα εκπαιδευτικά ιστολόγια θα ήθελα να προτείνω στους μαθητές μου, σήμερα. Ελκυστικό, προκαλεί άμεσα το ενδιαφέρον του αναγνώστη, με την πλούσια θεματολογία του και τις  διδακτικές του προτάσεις,  ένα εργαλείο διαδικτυακό  για τη εκπαιδευτική διαδικασία. Η συνάδελφος με τη ζωντάνια της, το ταλέντο της και την αγάπη της για τους μαθητές της μας χαρίζει μια
  "... Θεολογία που δεν περιορίζεται και δεν περιορίζει. Διαχέεται και αποκαλύπτει...γιατί πάνω από όλα είναι βίωμα και μετά γνώση!"

http://stavroulasblog.blogspot.com

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Διδακτική Ενότητα 16η/ Β΄ Γ/σίου "Η παραβολή της τελικής κρίσης"



Αγαπητοί μαθητές μου, σήμερα ολοκληρώνοντας την διδακτική ενότητα 16η της παραβολής της τελικής κρίσης,  θα ήθελα με αφορμή την τόσο ευαίσθητη και συνάμα ανθρώπινη εργασία α. & β. (σελ.72) του σχολικού μας βιβλίου να την συμπληρώσουμε, με μια εργασία - μικρή έρευνα, μέσα από μια θαυμάσια (Μ.Κ.Ο.) οργάνωση "Φως Χριστού", η οποία με έδρα την Ρόδο και με πολλά εμπόδια, πολύ κόπο και επίπονη προσπάθεια, δραστηριοποιείται στην "ματωμένη" Αφρικανική Ήπειρο σε χώρες ντροπή για την "σύγχρονη" κοινωνία μας, όπως αρχικώς η Κένυα και τώρα η Ουγκάντα και το Μαλάουι. Οι συνεργάτες της οργάνωσης σαν σύγχρονοι "καλοί Σαμαρείτες", με τη βοήθεια της οργάνωσης των γιατρών του κόσμου, αλλά κυρίως ένας μοναδικός παπάς! με όλη τη σημασία της λέξεως, και με ένα όνομα πραγματική "ελπίδα" για του μικρούς αυτούς "Χριστούς"!!!, ο πατήρ Ελπίδιος Βαγιανάκης με έναν ωκεανό αγάπης για αυτά τα παιδιά, έχουν δημιουργήσει το ακατόρθωτο και μόλις σε 4χρόνια (από το 2006)...
 Στην εργασία σας αυτή θα ήθελα να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Ορθόδοξης Ιεραποστολικής Αδελφότητας ΦΩΣ ΧΡΙΣΤΟΥ και να μας παρουσιάσετε στην τάξη, ( με την μορφή μιας μικρής παρουσίασης) 
α.  τις ανάγκες των παιδιών της Αφρικής 
β. συνοπτικά το έργο της οργάνωσης (φωτό) και 
γ. παραδείγματα σαν του Χριστού στην παραβολή, που να δείχνουν για το πως θα μπορούσατε να γεμίσετε τα "άδεια χέρια".

Είδα αυτό το όνειρο:
"Ένας άνθρωπος παρουσιαζόταν στο κριτήριο του Κυρίου:
“Κοίταξε, Θεέ μου”, του έλεγε· “τήρησα τον νόμο σου”,
δεν έκανα τίποτε το αισχρό, κακό ή αντίθρησκο.
Κύριε, τα χέρια μου είναι καθαρά”.
- “Ασφαλώς, ασφαλώς”, του απαντούσε ο καλός Θεός…
“αλλά είναι άδεια”."
Ραούλ Φολλερώ
Γάλλος ανθρωπιστής
και ιεραπόστολος του 20ού αι.



Διδακτική Ενότητα 19η/Β΄ Γ/σιου - Στον καινούριο κόσμο του Θεού οι άνθρωποι προσεύχονται


Η δύναμη της προσευχής - πατήρ Ελπίδιος Βαγιανάκης - ένας σύγχρονος ιεραπόστολος  

Αγίου Νείλου του Ασκητού -  Η Προσευχή

Αγαπητά παιδιά δείτε το παραπάνω βίντεο και σε σε συνδυασμό με το παραπάνω  κείμενο του Αγίου Νείλου του Ασκητού επεξεργαστείτε την ερώτηση 4 του σχολικού σας βιβλίου (σελ.82)  καταγράφοντας σ' ένα μικρό κείμενο τις πνευματικές ωφέλειες της προσευχής 

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Αν έχεις αγάπη για όλο τον κόσμο...



 Γέροντας Σωφρόνιος
Η αγάπη ξεχειλίζει σαν ποταμός φωτός σε όλη τη κτίση. Η φυσική καρδιά αισθάνεται αυτή την αγάπη σαν πνευματική, μεταφυσική…». Όποιος έμαθε από τον ίδιο του τον εαυτό του σε ποιο βάθος και σε ποια ένταση μπορούν να φτάσουν οι οδύνες του ανθρωπίνου πνεύματος, όταν αποχωριστεί από το φως της αληθινής υπάρξεως, κι όποιος κοντά σ' αυτό έμαθε και το μεγαλείο του ανθρώπου, όταν βρίσκεται κοντά στο Θεό. Μόνο αυτός γνωρίζει πως κάθε ανθρώπινη ύπαρξη έχει αιώνια αξία, μεγαλύτερη απ' όλο τον υπόλοιπο κόσμο….».

Ντοστογιέφσκι
“Η αγάπη είν' ανώτερη από τη ζωή. Η αγάπη είναι το στεφάνι της ζωής.
Η αγάπη είν' ένας ολόκληρος κόσμος.
Η αγάπη εξισώνει τους ανθρώπους.
Τι είναι κόλαση; Σκέφτηκα πολλές φορές. Στο τέλος είπα πως είν' ο πόνος του να μη μπορείς ν'αγαπάς.”

Αυγουστίνος
Η αγάπη είναι η ομορφιά της ψυχής.
Καλύτερα να αγαπήσεις και να χάσεις, παρά να μην αγαπήσεις καθόλου.

Ουίλιαμ Μπλέικ
Η αγάπη δε θέλει να ευχαριστήσει κι ούτε για τον εαυτό της νοιάζεται.
Αλλά σε κάποιον δίνεται και φτιάχνει τον παράδεισο μέσα στην απελπισία της κόλασης.

Γερόντισσα Γαβριηλία
Αν έχεις αγάπη για όλο τον κόσμο, όλος ο κόσμος είναι όμορφος.

Άγιος  Μάξιμος ο Ομολογητής
Η ανέκφραστη ειρήνη, που έχουν οι άγιοι άγγελοι, οφείλεται σ’ αυτά τα δύο: στην αγάπη προς το Θεό και στην αγάπη αναμεταξύ τους. Το ίδιο συμβαίνει και με τους αγίους όλων των αιώνων. Πολύ καλά λοιπόν έχει λεχθεί από το Σωτήρα μας, ότι σ’ αυτές τις δύο εντολές συνοψίζονται όλος ο νόμος και η διδασκαλία των προφητών.  


Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Κατακόμβες... Μια διδακτική πρόταση

  1. 1.  Ονομασία:
  •  Κατακύμβη: ελληνική λέξη που σημαίνει εδαφική κοιλότητα, όρυγμα, τύμβος
  •  Catacumba: που σήμαινε τα πρώτα υπόγεια κοιμητήρια που βρίσκονται κοντά στην Αππία οδό της Ρώμης.

  • Οι κατακόμβες λοιπόν, κυρίως της Ρώμης, έφταναν έως και τους έξι ορόφους δημιουργώντας μια υπόγεια νεκρόπολη.Λαξεύονταν σε πορώδες έδαφος περιέχοντας περίπλοκα συμπλέγματα διαδρόμων και κεντρικών θαλάμων πολλών χιλιομέτρων στα τοιχώματα των οποίων ανοίγονται τάφοι σε επάλληλες σειρές και σε διάφορα σχήματα

  • Οι διάδρομοί τους ήταν μακρόστενοι με δάπεδο επίπεδο και οροφή συνήθως ημικυλινδρική.

  •  Η ατμόσφαιρα βέβαια μέσα στις κατακόμβες δεν ήταν καθόλου ευχάριστη, διότι και ο χώρος ήταν πολύ περιορισμένος, αλλά και ο εξαερισμός και ο φωτισμός δεν ήταν καθόλου ικανοποιητικός.
  •   Στις διασταυρώσεις των διαδρόμων σχηματίζονται νεκρικοί θάλαμοι (κουμπίκουλα). Στους νεκρικούς θαλάμους των κατακομβών θάβονταν συνήθως οι επίσκοποι, οι πρεσβύτεροι, και οι μάρτυρες.

  •   Μετατράπηκαν σε κρύπτες – υπόγειους μικρούς ναούς και τους διακοσμούσαν με συμβολικές παραστάσεις
  •   Εκεί τελούσαν την Θεία Ευχαριστία


2. Ονομαστές Κατακόμβες
Ρώμη: Μερικές από τις σπουδαιότερες κατακόμβες της Ρώμης είναι η κατακόμβη του Αγίου Καλλίστου, της Αγίας Δομιτίλλας, της Αγίας Πρισκίλλας, του Αγίου Σεβαστιανού κ.α.

Ιταλία: Νάπολη – Σικελία
Αίγυπτο
Μάλτα: κατακόμβη Αγ. Αγαθής
Μήλος –Ελλάδα                                            


Βλέπε: Κατακόμβες του Αρχιμ. π. Σιλουανού  Πεπονάκη
Για τι ίδιο θέμα βλέπε: 

Τα πρωτοχριστιανικά Σύμβολα   -     

Εργασία για τους μαθητές της Γ’  Γ/σίου με βάση την 10η  διδακτική ενότητα του σχολικού βιβλίου



  • Οι Χριστιανοί στην προσπάθεια τους να εκφράσουν τις αλήθειες της πίστεως, αλλά παράλληλα μ’ ένα κεκαλυμμένο και συμβολικό χαρακτήρα, κυρίως λόγω των διωγμών, αλλά και γιατί συμβολικά κατανοούμε τις θείες υπερβατικές αλήθειες, θέλησαν να εκφράσουν  τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες, με  την απεικόνιση του Θεού, του ανθρώπου και της φύσης γενικότερα, παίρνοντας ακόμη και σύμβολα από τον ειδωλολατρικό κόσμο αναβαπτισμένα με το νέο χριστιανικό πνεύμα.  
  •  Κύριο μέλημά τους ήταν να αναπαραστήσουν τις χριστιανικές αλήθειες και όχι τόσο να διακοσμήσουν τους υπόγειους αυτούς τάφους, στις κατακόμβες.
Έτσι παιδιά, - με βάση τις ομάδες που δημιουργήσαμε στο σχολείο - ας αναλάβει η κάθε μία ομάδα ένα από τα παρακάτω θέματα και να δημιουργήσει μια εργασία, παρουσιάζοντάς την σε ηλεκτρονική μορφή (αρχείο P. Point) ... Μπορείτε να αξιοποιήσετε από το blog μου τους παρακάτω συνδέσμους:


          Θέματα:
          1.  «Τα πρωτοχριστιανικά σύμβολα»
          2. «Η κρυμμένη σημασία των συμβολικών θρησκευτικών παραστάσεων των κατακομβών»
          3. «Η κατακόμβη της Μήλου – ένα μοναδικό στο είδος του μνημείο για την Ελλάδα»

          Τέλος διαβάστε από το σχολικό σας  βιβλίο για τις κατακόμβες μαθ.10ο σελ.39 (σε ψηφιακή μορφή:  



          Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

          ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ - 10η ΚΑΤΑΚΟΜΒΕΣ

          Αγαπητά παιδιά, μπορείτε, μετά και από όσα μάθαμε και μέσα από την διαδικτυακή συνεργασία μας,  για τις κατακόμβες, να απαντήσετε στις παρακάτω ασκήσεις, μεταφέροντας  μόνο τις απαντήσεις στο τετράδιο Θρησκευτικών. Καλή αντάμωση μέχρι το επόμενο μάθημα μας. 
                          Α.     ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ   (ΚΑΘΕΤΩΣ) 
          1. Οι μεγάλοι ………εναντίον των χριστιανών
          2. Σ’ αυτές κατέφευγαν οι πρώτοι χριστιανοί
          3. Το Περιστέρι σύμβολο του πιστού στον ….
          4. Έτσι θανατώθηκε ο Κύριος μας.
          5. Στην πόλη αυτή διασώζονται οι περισσότερες …
          6. Μυθικό πουλί σύμβολο της ανάστασης
          7. Στο νησί αυτό της Ελλάδας ανακαλύφθηκε χριστιανικό κοιμητήριο στο οποίο κατέφευγαν οι χριστιανοί


















































          Μ
          Α
          Ρ
          Τ
          Υ
          Ρ
          Α
          Σ




















































          Β. Να συμπληρώσετε στη στήλη Β τους συμβολισμούς των παρακάτω απεικονίσεων στις κατακόμβες,

                                               Α                                                                          Β
          α. Ο Καλός Ποιμένας                                                    ………………………………………...
          β. Περιστέρι με κλαδί ελιάς στο ράμφος του                   ………………………………………...
          γ. Το ψάρι                                                                 ………………………………………...
          δ. Η άγκυρα                                                              ………………………………………...
          ε. Το Άλφα και το Ωμέγα                                             ………………………………………...
          στ.Το πτηνό φοίνικας                                                 ………………………………………...


          Βλέπε: Κατακόμβες